Jak przygotować autorską kolekcję ubrań i czy taki biznes może się udać? Rady i fakty nie tylko dla zawodowych projektantów


Branża modowa ciągle się rozwija i pomimo zawirowań na rynku ma się całkiem dobrze. W końcu poprzez strój można wyrazić siebie, ale też ukryć mankamenty czy podkreślić zalety. Ale idąc do sklepów często można zauważyć, że niemal w każdym można znaleźć rzeczy podobne, które co jak co, ale nie wyróżniają się. Dlatego też warto zastanowić się czy przypadkiem nie ma luki na rynku, którą zapełniłaby autorska kolekcja ubrań. W dzisiejszym wpisie doradzimy Wam jak ją przygotować, ale zastanowimy się, czy taki biznes może się udać. Oto nasze rady i fakty nie tylko dla zawodowych projektantów. 
 

Moda to trudny biznes

Na początku warto wiedzieć, że cała branża modowa jest dosyć specyficzna i żeby się w niej utrzymać czy po prostu zaistnieć nie wystarczą tylko duże umiejętności, ale trzeba mieć też zwyczajne szczęście. Dlatego też należy wiedzieć, że czeka Was ogrom pracy. Na początku trzeba rozeznać rynek i zastanowić się do jakiej klienteli chce się ubrania przygotować. Uniwersalne rozwiązania zupełnie się nie sprawdzą. To mamy na co dzień. W tym przypadku trzeba zaprezentować coś innego i niepospolitego. Stąd też trzeba wybrać określoną grupę odbiorców, a raczej odbiorczyń, bo jednak rynek mody damskiej bardziej się rozwija, a i kobiety są bardziej gotowe na różne eksperymenty. Dodatkowo trzeba pamiętać, że nawet potentaci, którzy dysponują dużymi środkami mogą osiągnąć plajtę. Pomyślcie tylko, że choć kolekcje ubrań Victorii Beckham są świetne, to jednak jest firma generuje straty, a nie zyski. Oczywiście przyczyną takiego stanu rzeczy są też ceny, bo rzeczywiście są często horrendalnie wysokie.

Zaopatrzenie ma znaczenie

Skoro już wiecie co nieco o biznesie to czas przejść do kolejnego ważnego elementu, czyli zaopatrzenia. Prawda jest taka, że poza świetnymi projektami, Wsze ubrania powinny też odznaczać się dobrą jakością. Zatem nie rozciągać się w praniu, ani też nie kurczyć. A to oznacza, że powinnyście szyć z dobrej jakości materiałów. Bazą mogą być tkaniny bawełniane. Następnie możecie je ozdabiać tkaninami dekoracyjnymi, ale też atłasem czy szyfonem i rzecz jasna tiulem. Dodatkowo trzeba pamiętać, że aby móc zarobić na takim biznesie trzeba znaleźć dobrą hurtownię czy sklep z zaopatrzeniem. Oczywiście poza materiałami należy kupić odpowiednie nici, wszak wykończenie ma duże znaczenia i Wasze ubrania powinny być dopracowane w każdym, nawet najmniejszym szczególe. Tutaj nie można pozwolić sobie na żadną fuszerkę, bo tak właśnie łatwo stracić klienta. Ponadto guziki czy inne elementy dekoracyjne są niezbędne. Wspaniale prezentują się choćby guziki z masy perłowej, bo mają w sobie to coś, co przyciąga uwagę, a przy tym prezentują się niezwykle elegancko i ekskluzywnie.

Projekt rzecz ważna

Czas najwyższy przejść do projektowania i pewnie każdy z Was w swojej szufladzie ma już sporo projektów. Jeżeli tak jest, to czas przejść do realizacji. My teraz jednak podpowiemy, czym powinien charakteryzować się dobry projekt ubrania. Pomyślcie tylko, że bardzo dobrze sprzedają się kombinezony, ale trudno jest trafić na taki, którzy rzeczywiście ma to "coś". Jeżeli kierujecie się aktualnymi trendami, to warto wykonać kombinezon z górną częścią na zakładkę, natomiast dolna część, czyli spodnie, powinny być kulotami. W pasie zaś warto umieścić szeroki pasek. W ten sposób zyskuje się ubranie, które ma w sobie ekstrawagancję, ale i elegancję. Można wykonać go z dobrej tkaniny bawełnianej.

Reklama dźwignią handlu

Tak wiele już słyszy się, o tym że reklama jest dźwignią handlu. A jednak nadal wiele osób jakoś tej zasady nie wprowadza w życie. A tak przecież nie powinno i w sumie nie może być. Jednocześnie nie trzeba wcale wydawać dużych pieniędzy na reklamę, bo przecież można założyć fanpage na Facebooku i tak zamieszczać swoje kreacje, organizować też konkursy. Na początku zaproście znajomych do polubienia strony, a potem wysyłajcie zaproszenia innym osobom. W ten właśnie sposób można zyskać pierwszych klientów, a potem już poczta pantoflowa sprawi, że zyskacie być może wielu klientów.

A na końcu przypominamy, że urząd skarbowy nigdy nie wybacza, dlatego też warto od razu zarejestrować firmę. Na szczęście to można zrobić przez Internet.